Niedostosowanie diety do aktywności fizycznej

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak istotną kwestią jest dostosowanie ilości posiłków i ich wartości energetycznej do aktywności fizycznej. W przypadku osób, które regularnie ćwiczą następuje wzrost zapotrzebowania na energię oraz składniki odżywcze. Wiąże się to z szybszą przemianą materii a także zwiększoną podczas treningów utratą wody z organizmu. Większość ćwiczących nie dostosowuje swoich posiłków w diecie i nie odróżnia dni treningowych oraz bez treningowych.

Nieregularność posiłków

Bardzo ważne jest, aby pamiętać o spożywaniu 5 posiłków dziennie. O wiele lepsze dla organizmu będzie zastąpienie 3 dużych posiłków 5 mniejszymi. Przestrzeganie regularnej diety uchroni przed gwałtownymi spadkami poziomu cukru we krwi, a tym samym przed zmęczeniem, głodem, osłabieniem i złym humorem.

Zbyt mało składników odżywczych

W posiłkach powinny znaleźć się składniki odżywcze ze wszystkich grup czyli: produkty zbożowe, przetwory mleczne, owoce i warzywa, mięso, ryby i ich przetwory oraz jaja. W mniejszej ilości jedzmy oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce. Należy ograniczać cukru oraz wyroby cukiernicze. Posiłki powinny zawierać wymienione składniki odżywcze, jednak w odpowiednich ilościach.

Niedobór wody

Woda odgrywa kluczową rolę w regulowaniu temperatury ciała jak i w transporcie substancji odżywczych do komórek. Dodatkowo usuwa ona produkty uboczne przemiany materii, amortyzuje stawy, chroni tkanki i narządy. Specjaliści zgodnie stwierdzili, że 2,7 litra dla kobiet i 3,7 litra wody dziennie dla mężczyzn to odpowiednia dawka jaką powinno się przyjmować. W liczby te wlicza się również woda zawarta w jedzeniu. Osoby trenujące oczywiście powinny zwiększyć dzienny poziom przyjmowanej wody.

Jazda na rowerze najbardziej popularną aktywnością sportowo- rekreacyjną

Wg. Badań Głównego Urzędu Statystycznego z 2012 roku jazda na rowerze jest najbardziej popularną aktywnością sportowo-rekreacyjną. Większość ankietowanych Polaków posiada rower. To zdecydowanie najbardziej popularny sprzęt do ćwiczeń. Martwić może fakt, iż tylko co piąta ankietowana osoba przyznaje się do regularnego ćwiczenia, który w badaniu określono jako jeden raz w tygodniu.

badanych w populacji posiada rower

ankietowanych regularnie ćwiczy

badanych przyznaje, że ich aktywnością rekreacyjno- sportową jest jazda na rowerze

Komentarze specjalistów

O tym jak ważne jest nasze zdrowie i świadomość prawidłowego odżywiania najlepiej wiedzą eksperci!

Nie wiesz jak dostosować dietę do aktywności fizycznej?

Rozwiązaniem na dotychczasowe problemy związane z niedopasowaniem diety do aktywności fizycznej – jazdy na rowerze jest aplikacja mobilna Dieta dla rowerzysty. Zawiera ona proste i pożywne przepisy na cały tydzień, z czego 3 dni są treningowe. Wtedy to liczba kalorii została zwiększona, tak aby po treningu uzupełnić składniki odżywcze.

Porównanie funkcjonalnosci

Podstawowa Premium
Plan dnia
Przypomnienia
Odznaki
Kalkulator zapotrzebowania
Kalkulator BMI
Porady żywienia
Lista ulubionych potraw
Lista zakupów
Informator wartości diety
Brak reklam

Blog

Wszelkie informacje, wiadomości oraz komunikaty dotyczące aplikacji dieta dla lenia są dostępne na naszym blogu. O wszelkich nowościach i zmianach będziemy Was informować na bieżąco!
Maj 1
Maj 1

Jazda rowerem po chodniku

Dzisiaj przyjrzymy się dokładniej jak wygląda sprawy jazdy po chodnikach, kiedy możemy sobie na nie pozwolić a kiedy. Zgodnie z artykułem 26 Prawa o Ruchu Drogowym po chodniku nie można jeździć z trzema wyjątkami: jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub są spełnione jednocześnie […]

  Zobacz więcej
Paź 0
Paź 0

Zawody rowerowe – październik

Co czeka nas w najbliższym miesiącu? Abentojra, Bike Maraton czy Cyklokarpaty. To tylko, niektóre z rowerowych zawodów, które możecie wybrać w najbliższym miesiącu. Zerknijcie na http://rowerowanie.pl/kalendarz/2016/10  i zobaczcie najbliższe wydarzenia dla rowerzystów. Dajcie znać czy będziecie brać udział, w którymś z wydarzeń? 🙂 

  Zobacz więcej